מהי טקטיקה עסקית נכונה?

על מה נדבר היום?

לא משנה מהו העסק שלכם ואילו מוצרים או שירותים הוא מוכר, יש את השורה התחתונה שתעיד על זה שהוא מצליח או שלא. מהי השורה התחתונה? שורת הרווח. אתם צריכים לדאוג שהיא תהיה קיימת וצריכים להגדיל אותה עד כמה שניתן, וצריך טקטיקה עסקית בשביל שזה יקרה. אתם יכולים לנסות לעשות את זה לבד אבל הדבר הנכון יהיה להיות עם ליווי עסקי, כזה שבוחן כל הזמן את העסק מבחוץ ונותן את העצות הנכונות. 

אז איך דואגים שהעסק יצליח? מהי הטקטיקה הנכונה מבחינה עסקית? מהם השלבים שכל עסק צריך לעבור כדי שהוא לא רק ישרוד אלא יצדיק את קיומו?

מתחילים עם תוכנית עסקית

ייעוץ עסקי מקצועי יתחיל תמיד עם תוכנית עסקית נכונה. תוכנית עסקית היא לא מה הרצונות שלכם או כמה אתם חושבים שהעסק ירוויח, אלא איך העסק יגיע ליעדים שלו. צריך להיות חזון לעסק וצריך לקבוע צעדים שיובילו למימוש החזון. צריך לנתח את העסק, את החולשות והחוזקות שלו וצריך להבין באיזה שוק הוא פועל ומיהם המתחרים שלו. כשיש אסטרטגיה נכונה ויעילה אפשר לעבור לטקטיקה של איך לעשות את זה. בשורה התחתונה – צריך לקבוע יעדים ולתחום אותם בזמן, בין אם אלו יעדים גדולים או קטנים. הצלחה בעמידה ביעדים הקטנים תגביר את המוטיבציה בדרך ליעדים הגדולים.

ממשיכים עם תוכנית עבודה

עכשיו כשיודעים כבר מהו החזון של העסק ואיך רוצים להגיע אליו, מה קורה בסביבת העסק ומהם התרחישים הפיננסיים שלו, אפשר לעבור לשלב הבא בקביעת הטקטיקה והוא קביעת תוכנית עבודה. תוכנית עבודה היא למעשה העברה של האסטרטגיה לביצוע, וחשוב לקבוע תוכנית עבודה מאתגרת ושאפתנית אבל לא בצורה מוגזמת. בסופו של דבר, אם יעדים קטנים בדרך ליעד הגדול לא יושגו לא תהיה מוטיבציה, מה שיכול לפגוע בפעילות של העסק כולה. תוכנית העבודה צריכה להיות כזו שאפשר למדוד אותה במהלך הדרך הן מבחינת כמות והן מבחינת איכות.

יצירת הכנסות

בשביל שהעסק ירוויח הוא צריך כמובן קודם כל להכניס כסף. בשביל שזה יקרה חשוב לא להתבסס על מוצר או שירות אחד, אלא כל מוצרים או שירותים מגוונים שאפשר יהיה לחזק כל אחד מהם בהתאם לרלוונטיות שלו ללקוחות. יצירת הכנסות יכולה להתקיים בדרכים שונות. היא יכולה להתקיים קודם כל באמצעות הגדלת כמות המוצרים או השירותים, ואלו יכולים להיות מוצרים ושירותים שתומכים במוצר או השירות הראשיים או עומדים בפני עצמם. 

עוד דרך להגדיל הכנסות היא למכור במקומות רבים יותר. אלו יכולים להיות דוכני מכירה חדשים או חנויות חדשות, פלטפורמות אינטרנטיות כאלו ואחרות שלא נעשה בהם שימוש קודם לכן (למשל: מכירה באיביי, שופיפיי, אתר אינטרנט וכדומה)

הכנסות יכולות לגדול בעסק גם אם נכנסים לתחום חדש לאחר שבוחנים אותו, כמו גם אם רוכשים חברה או פעילות וממזגים אותה עם העסק. חשוב כמובן גם לבנות מערכת גבייה יעילה כדי שיהיו כמה שפחות מקרים של אי עמידה בתשלומים לעסק.

שיווק שיווק ו… עוד פעם שיווק

ייעוץ עסקי בכל מה שנוגע לטקטיקה יתמקד איתכם גם בשיווק ואולי בעיקר בשיווק. כל עסק צריך שיווק יעיל בין אם הוא עסק מצליח או שלא, וכדי שיגיעו למוצרים או לשירותים שלכם אתם צריכים לבנות משפך שיווקי איכותי. משפך שיווקי זה אומר קודם כל הגעה ללקוחות שלכם באמצעות סרטונים, מודעות, דפי נחתה או בכל דרך אחרת, לאחר מכן יצירת עניין והבאת תוכן איכותי רלוונטי אליהם, לאחר מכן שכנוע סופי של הלקוח אם באמצעות מבצע, אם באמצעות הנחה וכדומה ובסופו של דבר לאפשר לו גם לשלם בקלות ובמהירות.

הקטנת ההוצאות

בשביל להגדיל את שורת הרווח לא מספיק להגדיל הכנסות אלא צריך גם להקטין הוצאות. חשוב לעשות את זה בתשומת לב מלאה ותוך חשיבה מעמיקה, כי לא פעם הקטנת ההוצאות מובילה להקטנת ההכנסות (למשל: כשהשיווק מצליח אסור להקטין את תקציבו אלא לייעל אותו עוד יותר)

איך מקטינים הוצאות? קודם כל על ידי ניהול נכון של המלאי אם מדובר על מכירת מוצרים. יש תוכנות ייעודיות ושווה לבחון אותן ולהשקיע בהן. זו הוצאה שחוזרת ובגדול לא פעם. חשוב לעבוד מול כמה ספקים ולא להיות תלויים רק בספק אחד ככה שתיווצר ביניהם מן תחרות שתגרום להם להוריד מחירים וכמובן לבדוק איפה אפשר לקצץ בהוצאות הניהול.

ייעוץ עסקי מקצועי – בדרך להצלחה

ליווי עסקי זה משהו שאתם חייבים, בין בכל מה שנוגע לקביעת טקטיקה עסקית ובין בכל מה שנוגע לכל דבר אחר בעסק. ייעוץ עסקי הוא משהו שתמיד חוזר במידה ובוחרים את החברה הנכונה, משהו שתמיד מסייע לעסק לצמוח ולגדול ולהגיע למקומות מדהימים.

אנחנו באינובה עושים את זה כבר שנים ארוכות, מייעצים לעסקים ומובילים אותם להצלחה. נשמח לייעץ גם לכם ולסייע לכם. אתם מוזמנים ליצור איתנו קשר בהקדם ונשמח לשתף אתכם ביידע הרב שצברנו. 

אהבתם? שתפו!
עשוי לעניין אתכם
שטיחים למשרדים ועסקים

שטיחים הם אלמנט חשוב בעיצוב הפנים של משרדים ועסקים. הם לא רק תורמים לאסתטיקה הכללית של החלל, אלא גם ממלאים תפקידים פונקציונליים חשובים. במאמר זה,

אשראי לאנשים מוגבלי יכולת

אשראי הוא כלי פיננסי חשוב עבור אנשים עם מוגבלויות. למרבה הצער, בנקים וחברות כרטיסי אשראי רבים לא מוכנים להציע להם את אותה גישה לאשראי כמו