אחריות תאגידית

אחריות תאגידית – המושג ששומעים יותר ויותר

על מה נדבר היום?

רוצים לדעת מהי אחריות תאגידית שאנחנו שומעים עליה כל כך הרבה בזמן האחרון? מעוניינים להבין למה אחריות תאגידית חברתית חשובה לעסק שלכם? הגעתם למקום הנכון. בואו ללמוד כל מה שרציתם לדעת על אחריות תאגידית בכלל, ועל אחריות תאגידית חברתית בפרט.

מהי אחריות תאגידית?

כשמדברים על אחריות תאגידית מתכוונים לאופן בו ארגונים מביאים בחשבון ערכים כמו מוסר והוגנות, ושיקולים חברתיים, סביבתיים, פיננסיים ואתיים בערכי הארגון ובפעילותו, בדרך להשגת מטרות והצלחה עסקית בטווח הארוך. האחריות התאגידית חשובה במיוחד, שכן היא תורמת לתדמית הארגון ולשביעות רצונם של העובדים. בנוסף, היא מאפשרת לנהל את המשאבים בצורה נכונה, יעילה וחסכונית יותר, והיא עוזרת לצמצם סיכונים ומייצרת חדשנות ולמידה ארגונית.

אחריות תאגידית חברתית

להלן כמה דוגמאות לאחריות תאגידית חברתית:

  1. אתיקה וממשל תאגידי

בעולם של ימינו, התנהגות ארגונית ערכית ונאותה כלפי האדם, החברה והסביבה, נהיית חשובה יותר ויותר מבחינה עסקית. אמנם, בעבר, ארגונים נמדדו בעיקר על פי הרווח השנתי שלהם, אך כיום – אנשים רוצים לדעת גם איך הושג הרווח, והאם ההליך כולו היה אתי וערכי. ולכן, כדאי לבנות תכנית אתיקה יעילה, ורצוי להטמיע קוד אתי וערכים בפעילות הארגונית, לשם ניהול סיכונים נכון יותר והגדלת היתרון התחרותי. ובמקביל, בממשל תאגידי, הכוונה לדרך שבה ארגונים מונהגים ומפוקחים על ידי הגוף המוביל, הדירקטוריון. התקיימותו של ממשל תאגידי מוצלח, אמור להוביל את העסק או הארגון לצמיחה עסקית ולחיזוק אמונם של המשקיעים ומחזיקי העניין.

  1. דו"חות אחריות תאגידית ו- Assurance

דו”ח אחריות תאגידית זהו כלי ניהולי ותדמיתי, ואמצעי לניהול קשרים ישירים ושקופים עם מחזיקי העניין, במטרה להגביר את אמונם בארגון. לפרסומם של דוח"ות אלו יתרונות רבים, כמו העובדה שזה מאפשר למפות את פעילויות הארגון ואת תוצאותיהן והשפעותיהן, וזה מאפשר גם לקבוע יעדים לשיפור. מה שמאפשר לארגון לבקר את הפעילות שלו ולנהל סיכונים בצורה נכונה ונוחה יותר. בנוסף, מדובר בכלי תדמיתי שממצב את הארגון ומחזק את המוניטין שלו, ובאמצעי לניהול קשרים עם מחזיקי העניין בחברה.

  1. אחריות סביבתית וקיימות

ודאי אתם מודעים לכך שבשנים האחרונות המודעות הציבורית העולמית לנושא איכות הסביבה עלתה באופן משמעותי. וכך גם גברה מודעותם של ארגונים לאחריות ההשלכות האנושיות והסביבתיות שנגרמות כתוצאה מהפעילות הישירה או העקיפה שלהם. מה שגרם להתפתחות תחומי האחריות הסביבתית והקיימות, ולכך שיותר ויותר ארגונים משלבים שיקולים סביבתיים בפעילותם ובקבלת ההחלטות העסקיות שלהם – בין אם כי הם מחויבים בכך על פי חוק, או כי הם בוחרים בכך.

אהבתם? שתפו!
עשוי לעניין אתכם
שטיחים למשרדים ועסקים

שטיחים הם אלמנט חשוב בעיצוב הפנים של משרדים ועסקים. הם לא רק תורמים לאסתטיקה הכללית של החלל, אלא גם ממלאים תפקידים פונקציונליים חשובים. במאמר זה,

אשראי לאנשים מוגבלי יכולת

אשראי הוא כלי פיננסי חשוב עבור אנשים עם מוגבלויות. למרבה הצער, בנקים וחברות כרטיסי אשראי רבים לא מוכנים להציע להם את אותה גישה לאשראי כמו