דולר

איך לשמור על תזרים עסקי בעזרת הזמנת מט"ח בדולרים?

על מה נדבר היום?

כולם יודעים כי להקים עסק זה לא תמיד דבר פשוט. השנתיים הראשונות לרוב קשות ויש בהן הפסדים ובכלל לאורך חיי העסק יש כל הזמן להיות עם היד על הדופק ולדאוג לתזרים עסקי חיובי. אך כמו בכל עסק, יש תקופות יותר חזקות ותקופות שפחות. כמו כן, כחלק מהעסק, יש תשלומי ספקים לא רק בארץ, אלא גם בחו"ל ובכל חודש יש לשלם עבור השירות שנתנו ספקים אלו. כשהעסק נמצא במצב כספי שלילי, יהיה לו קושי לשלם עבור השירותים, לכן חשוב שיהיה לו את האפשרות להזמנת מט"ח בדולרים במקום להשתמש בכסף נזיל קיים של העסק.

איך מזמינים מט"ח עבור העסק?

הזמנת מט"ח בישראל ניתן להזמין במספר אופנים. תחילה ניתן להזמין מט"ח דרך הבנק. זו אחת השיטות הבטוחות ביותר לקניה של דולרים. מט"ח ניתן גם להזמין דרך בנק הדואר וגם דרך חברות פרטיות להזמנת מט"ח. החברות הפרטיות כיום מאפשרות הזמנה של דולרים ואירו בלחיצת כפתור דרך האינטרנט, דבר שחוסך המון זמן עבור בעל העסק.

מה היתרונות של הזמנת מט"ח עבור העסק?

  1. שמירה על תזרים מזומנים – כאשר עסק מזמין מראש מט"ח בדולרים, הוא יודע כי לא משנה אם העסק נמצא במצב כספי מסוים, הוא תמיד יוכל לשלם בעזרת המט"ח עבור שירותים שהזמין בחו"ל, כמו תשלומי ספקים לדוגמא. בעל העסק לא יהיה בלחץ כי שם כסף בצד שמיועד לדבר הזה. 
  2. שער הדולר – בכל יום שער הדולר מתעדכן, אם העסק הזמין מט"ח במחיר נמוך והמיר אותו לשקל במחיר גבוה, הרי שהוא הרוויח מכך ולא הפסיד, וכך תזרים המזומנים הופך חיובי ולא שלילי. 
  3. ניתן להזמנה מהירה דרך האינטרנט – כיום להזמין מט"ח זו לא פרוצדורה ארוכה, הכל נעשה דרך המחשב של העסק בלחיצת כפתור מהירה. אין בזבוז זמן וזה לטובת העסק. 
  4. פריסת תשלומים – במידה והעסק שלכם כרגע נמצא בקושי כספי, תמיד תוכלו להזמין מט"ח בפריסת תשלומים שתהיה נוחה עבור העסק. זוהי אפשרות נהדרת עבור העסק בשוטף.

מתי הכי נכון להזמין מט"ח?

לכל עסק מומלץ להבין מהם התשלומים שלהם באמצעות דולרים עבור הספקים השונים ומתי במהלך השנה הם נמצאים במצב כספי ירוד על פי ניסיון העבר. לפי נתונים אלו, נסו להבין מתי יהיה הכי נכון להזמין מט"ח עבור העסק. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם רואה החשבון של העסק או יועץ כלכלי. חשוב לציין שמבחינת המט"ח כדאי כמובן להזמין כאשר הדולר והאירו נמצאים במצב נמוך כדי שאם תרצו להמיר אותו לאחר מכן, תמירו במצב הגבוה ותרוויחו מכך. 

לסיכום, הזמנת מט"ח עבור העסק יכול לעזור גם בתזרים כספי חיובי וגם בתשלומים עבור ספקי העסק שנמצאים בחו"ל. כיום זה פשוט להזמין מט"ח וכל עסק יכול לבצע זאת בלחיצת כפתור. 

אהבתם? שתפו!
עשוי לעניין אתכם
אשראי לאנשים מוגבלי יכולת

אשראי הוא כלי פיננסי חשוב עבור אנשים עם מוגבלויות. למרבה הצער, בנקים וחברות כרטיסי אשראי רבים לא מוכנים להציע להם את אותה גישה לאשראי כמו

מה זה ESG בחברות ותאגידים?

ESG מייצג סביבתי, חברתי וממשל. זוהי מערכת קווים מנחים שניתן ליישם על חברה על מנת להעריך את רמת האחריות שלה כלפי הסביבה, החברה והממשל. ESG