מטח

כל המידע על עמלות מט"ח כיום

על מה נדבר היום?

מהו מט"ח?

מט"ח הוא למעשה מטבע חו"ל. לכל מדינה יש את המטבעות שבהם היא משתמשת. כיום רבים מאיתנו קונים מחו"ל וגם אנשים מחו"ל קונים מאיתנו. בעבר, רוב האנשים היו משתמשים במטבעות זרים רק כאשר היו טסים לחו"ל או שהיה מדובר בעסק שהסחורה שלו מיובאת. כיום, בעידן האינטרנט השימוש במטבעות זרים גדל משמעותית ואנו קונים סחורות מגוונות בחו"ל ובמטבע המקומית של המדינה שממנה אנו קונים, לכן עלינו לבצע המרה של מטבעות ישראלים למטבעות זרים של מדינות שבהן אנו מבצעים את הקניה.

מהי המרת מט"ח?

המרת מט"ח היא למעשה הפעולה שבה אנו לוקחים כסף ישראלי שלו ערך מסוים ומחליפים בכסף זר שהוא שווה ערך לכסף שלנו. פעולה זו נקראת המרה כי למעשה אנו ממירים את המטבע הישראלי בכסף של מדינה אחרת. רוב ההמרות לכסף זר בארץ נעשות לדולרים או לאירו מהסיבה שרוב המדינות משתמשות בסוגי מטבעות אלו. מעבר למטבעות אלו, קיימות כמובן מדינות שמשתמשות בסוגים אחרים של מטבעות. 

אילו עמלות קיימות בהמרה של מט"ח?

כאשר מבצעים המרה של מטבעות חוץ, קיימות עמלות מסוימות שנקראות עמלות המרה. אם אתם לדוגמא טסים לחו"ל ואתם זקוקים להמרה של כסף ישראלי לכסף של המדינה שאליה אתם נוסעים, תהיה לכם עמלה מסוימת על ההמרה שעשיתם. המרה זו יכולה להיות בבנק, בבנק הדואר או בחנויות הציינג' השונות. עמלות נוספות יהיו לכם כאשר תמירו את הכסף שנשאר לכם לאחר החזרה מחו"ל. מצב נוסף שבו יש עמלות המרה הן כאשר משתמשים בכרטיס אשראי בחו"ל. זו דרך נוחה מאוד להתנהל בחו"ל, אך בכל רכישה באמצעות האשראי, תיגבה ממכם עמלת המרה. אז איך בכל זאת ניתן להימנע מעמלות אלו? האם יש דרך להימנע מהן או להפחית אותן? על כך נדבר בפסקה הבאה. 

באילו דרכים ניתן לחסוך את עמלות ההמרה?

אחת האפשרויות הנהדרות לחסוך בעמלות הרבות של הרכישה בכרטיס אשראי היא למעשה לרכוש את כל הסכום שאתם זקוקים לו לנסיעה או לקניה. במצב זה אתם תשלמו עמלה אחת במקום מספר עמלות במהלך הרכישה. דרך זו למעשה עובדת על כך שאתם קונים את המטבע הזר בתשלומים, מקבלים את הכסף שאתם זקוקים לו ולאחר מכן משלמים את הלוואה זו בתשלומים בכסף ישראלי. זו שיטה שחוסכת מכם את העמלה והיא מאוד יעילה כיום. אחת החברות שמאפשרת מהלך של פעולה זו היא חברת קרדיטק אשר באמצעותה ניתן לקנות מט"ח בתשלומים בעזרת מערכת פשוטה מאוד. 

לסיכום, כולנו ממירים את המטבעות שלנו למטבעות זרים כיום עבור קניות או טיסה לחו"ל. כחלק מהמרה המטבע מתווספים לנו עמלות המרה שהופכות את המרת הכסף ליקרה מאוד. על מנת להימנע מעמלות אלו, ניתן כיום לקנות מט"ח בתשלומים בעזרת חברת קרדיטק ולהנות מעמלות נמוכות מאוד. 

אהבתם? שתפו!
עשוי לעניין אתכם